فناوري اطلاعات

فناوري اطلاعات
خدمات كامپيوتري ياس

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




همکاران سیستم- شرکت ژاپنی هیتاچی کوکوسای الکتریک یک سیستم تشخیص چهره طراحی کرده است که می‌تواند تصویر چهره یک فرد را در عرض یک ثانیه با تصویر چهره ۳۶ میلیون نفر دیگر تطبیق دهد. این سیستم که کاربرد نظارتی و امنیتی دارد بر روی یک دوربین عکاسی نصب شده است و می‌تواند عکس‌های گرفته شده را با ۳۶ میلیون عکس موجود در پایگاه داده‌ای خود مقایسه کند.
به گزارش وب سایت digitaltrends شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، از یک فروشگاه ساده گرفته تا نهادهای دولتی، می‌توانند با استفاده از این نرم افزار چهره افراد مختلف اعم از عابران پیاده یا مشتریان خود را تشخیص دهند و آن‌ها را شناسایی کنند. این نرم افزار قادر است حتی چهره‌هایی را که از زاویه ۳۰ درجه عمودی یا افقی از آن‌ها عکس گرفته شده است، شناسایی کند. دیگر قابلیت خیره کننده این نرم افزار این است که می‌تواند عکس‌هایی با وضوح ۴۰ در ۴۰ مگاپیکسل را به طور دقیق شناسایی کند.
هم اکنون در پایگاه داده این سیستم نرم افزاری حدود ۳۶ میلیون عکس قرار دارد. اما می‌توان عکس‌هایی را که به کمک گوشی تلفن، دوربین‌های عکاسی و فیلم‌های ویدئویی گرفته می‌شود وارد این پایگاه داده کرد. یکی از دلایل سرعت بالای تشخیص چهره در این نرم افزار این است که چهره‌ها را دسته بندی می‌کند و چهره‌های مشابه هم را در یک دسته قرار می‌دهد.
مدیران شرکت سازنده این دوربین کاربردهای زیادی برای ابتکار جدید خود برشمرده‌اند. از این نرم افزار می‌توان برای مقاصد نظارتی و امنیتی استفاده کرد، می‌توان از آن برای یافتن بچه‌هایی که در محل‌های شلوغ گم می‌شوند استفاده کرد و یا سازمان‌ها و نهادهای مختلف به کمک آن می‌توانند افراد بدهکار خود را شناسایی و مورد پیگرد قرار دهند. بسیاری معتقدند با پیشرفت و توسعه سیستم‌های امنیتی از این دست کم کم واژه گمنامی معنای خود را از دست خواهد داد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, توسط مرتضي امين
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :